2010 m. liepos 15 d., ketvirtadienis

Mano 3 gimdymai. Tarp žemės ir dangaus.

Kol gulėjau ligoninėj, ilgai svarsčiau, ar palikti dienoraštyje tokį įrašą, ar ne. Labiausiai nenoriu sulaukti reakcijos „vargšelė“ arba „kaip nepasisekė“ (nes iš tikrųjų, pasisekė labai). Priimu motinystę kaip didžiausią gyvenimo dovaną, o gimdymą – kaip gyvenimo dalį. O rašau ne tik sau, bet labiau ir toms, kurios naujų vėjų prisigaudydamos, pasiryžta gimdyti namuose, vonioje, vandenyje ir pan. Viena pažįstama pasakė taip: „ Mūsų močiutės gimdė namuose“. Taigi, toms, kurios svarsto pakartoti močiučių žygdarbius arba ieško egzotikos, šis įrašas ir yra. NEDARYKITE TO NAMUOSE.

Mano 2 gimdymai iš 3-jų buvo labai sunkūs, su komplikacijomis. Tačiau tokių dalykų numatyti neįmanoma. O ir jeigu reikėtų rinktis, ar visa tai dar kartą išgyventi, aš tikrai tai padaryčiau.

Gimdymas Nr. 1.

Eriką pernešiojau 10 dienų. Nėštumas buvo be jokių sunkumų, tačiau paskutinėm dienom gulėjau ligoninėj – labai jau karšta buvo. Gimdymas nuo sąrėmių pradžios užtruko 9 val. Man atrodo nesąžininga, kad gydytojai skaičiuoja tik nuo tos akimirkos, kai sąrėmiai kartojasi kas 5 min, lyg iki tol visko ir nebūtų. Taigi, aš skaičiuoju visą laiką. Kai jau pradėjau stangintis, šis reikalas man baisiai nesisekė. Gydytoja pyko, barė, grasino, kad jeigu nesugebu pati, pakvies vyriškį, kuris replėm trauks vaiką. Man jau buvo vienodai – traukit kuom norit. Skausmas nerealus, padaryti nieko negaliu. Galų gale nusikamavau tiek, kad sąrėmių jau nebebuvo, arba aš jų nebejutau, tiesiog gulėjau pusiau komos būsenoj... Vieną akimirką jau nebekontroliavau savęs ir pradėjau isteriškai kvėpuoti ir dusti. Gavau pylos. Galų gale pastato lašalinę, iškviečia tą vyrą, kuriuo tai gąsdino jau gerą valandą. Ateina, aukštas, besišypsantis. Apžiūri ir išgirstu: „Pati tikrai nepagimdys – vaikas užstrigo, ruoškit reples“. Mano gydytoja tik išlemena: „Aš taip pat taip galvojau“. Girdyt, ji taip galvojo, bet leido man daugiau negu valandą raitytis ant stalo. Vyriškis prisėda, paglosto man pilvą ir sako: „Aš negaliu ir nenoriu vaiko traukti per jėgą, nes jį sužeisiu. Turi stanginti, o aš tik užkabinsiu galvelę ten, kur ji nepraeina. Ir kartu tikrai mums pavyks“. Taigi, po kelių minučių pagimdom draugiškai. Gydytojas pasveikina ir išeina. Prieš gimdymą mačiau daug laidų apie jį ir tai, kaip moterys glosto, pamačiusios savo kūdikį, šneka su juo. Man Erikos iškart nedavė, nes dėl replių turėjo apžiūrėti, ar viskas gerai. O ir aš net nepaklausiau, kas gimė. Buvau ant tiek išsekusi, kad gulėjau, kaip lavonas, be jokių jausmų. Po kiek laiko man sako: „Net nepaklausit, kas? Pas jus mergaitė“. Paskui gydytojai atsipeikėja, kad neužfiksavo gimimo laiko. Ir dar vis maigo pilvą. Niekas nieko nesako, arba aš nieko negirdėjau.... Ateina dar gydytojų komanda. Pasirodo, placenta neatsiskyrė. Mane užmigdo. Placenta priaugusi, tad ją atskiria rankiniu būdu. Na, dar užsiuva, nes kirpo tarpvietę. Atsigaunu po narkozės. Viskas plaukia, bet matau vyrą. Gimdyme jis nedalyvavo, bet po operacijos įleido. Viskas plaukia. Man padedą Erika šalia, bet jos nematau, sako laikyti, bet neturiu jėgų. Tad tai daro vyras. Toliau keliauju į palatą. Po poros dienų, kai gydytojai pamatė, kad nesugebu net sėdėti, šliaužiu iki tualeto tik su vyro pagalba ir atrodau, kaip lavonas, padaro kraujo tyrimą. Nesuprantu, kodėl jo nedarė iškart. Pasirodo, labai nukraujavau ir hemoglobinas nukrito perpus. Pasiūlo perpilt kraują: „Pilam jį masiškai, tai pavojų jokių nėra. Bet jeigu nesipilsite, ilgai užtruksit, kol atsigausit, o kartu galit sveikata nusodinti negrįžtamai“. Tad sutinku. Nėra kas padės su vaiku, karšta, tai atsigauti noriu kuo greičiau. Pradedą pilti kraują. Vieną „dozę“ perpilą sėkmingai, o vat kai įpusėja su kita, organizmui prasideda atmetimo reakcija, alerginis šokas. Sutinsta visas kūnas, ant veido, kuris pasidarė kaip kamuolys, net akiniai nesilaiko. Šaukiu: „Kvieskit gydytoja, padėkit kas nors“. Perpylimo metu turi visuomet būti kas šalia, bet tą akimirką visi buvo išėję. Atlekia viena, paskui sukviečia apie 10 žmonių, leidžia vaistus, išpilsto kraują, kurio neperpylė. Visiškas chaosas. Jam tikrai niekas nepasiruošęs. Kaip sužinojau vėliau, tokios reakcijos labai retos, ir visoje ligonėje, kurioje „tai daroma masiškai“, paskutinis toks atvejis buvo prieš 5 metus. Keliauju į reanimaciją ir naktį praleidžiu ten. Bet visgi spėjo perpilti pakankamai nemažai kraujo, tad jau kitą dieną jaučiuosi žymiai geriau. Po kelių dienų keliaujam namo...

Gimdymas Nr. 2.

Pasiryžau jam, nes visada norėjau bent 2 vaiku. O ir norėjosi pamiršti pirmą patirtį, kuri nedavė ramybės dar ilgai. Psichologiškai atsigauti sunkiau, negu fiziškai.

Emiliją pernešiojau 5 dienas. Šįkart užtrukau 7 val. Pagimdžiau pati, be jokių komplikacijų ir jau po 2 dienų keliavom namo patenkintos.

Gimdymas Nr. 3.

Apie jį rašyti sunkiausia, nes dar viskas šviežia...

Užtrukau be keli minučių 24 val. Sąrėmiai prasidėjo vakare, bet visą naktį išbuvau namie, nes nebuvo dažnesni, negu kas 10 min. Ir tik paryčiais iškeliavom į ligoninę. Kad būtų rami galva – vaikai į darželį, vyras į darbą, o aš dėl visą ko – į ligoninę, kad per karščius nereikėtų paskui keliauti. Paguldė į gimdyklą, bet kol gulėjau, sąrėmiai apmažėjo, bet nedingo. Tad nusprendė perkelti į kitą skyrių – patologinį. Vandenys nenubėgo, o ir laiko iki termino dar liko, tad nenorėjo skubinti. Pasakė, jeigu iki rytdienos nepagimdysiu, keliausiu namo. Taip ir prabuvau visą dieną, sąrėmiai tai stiprėjo, tai mažėjo. Popiet jau pagaliau pasidarė reguliarūs. Atsidusau lengviau, nes nenorėjau jau antrąkart važiuoti. Vėl keliauju į gimdyklą. Dabar jau nuleidžia vandenis, nes jau visiškai pasiruošusi gimdyti. Viskas vyksta kažkaip greitai ir ne taip baisiai skaudžiai, kaip pirmus du kartus. Jau moku kvėpuoti – patirtis, taip sakant. Stato lašalinę: „Pirmąkart labai nukraujavot, šįkart norim apsidrausti“. Įdomiausia, kad kai gimdžiau Emiliją (antrą vaiką), niekas nesidraudė... Pagimdžiau greitai. Tik paskui, kaip žinia, po vaiko reikia dar pagimdyti placentą. Gydytoja maigo pilvą ir sako: „Man čia nepatinka“. Placenta išeina, bet ne visa. Vėl maigo pilvą: „Turbūt kartojasi Jūsų pirmas kartas – placenta priaugusi. Vėl trauksim ranka, bet jeigu reikės operacijos, ar sutinkat“. Žinoma, sutinku su viskuo – dabar kaip niekad norisi gyventi. Sulekia pusė ligoninės, mane užmigdo. Kai patikrina placentą, pasirodo, kad ji ne PRIaugusi, o Įaugusi į gimdą( „dar gerai, kad prie žarnų nepriaugo, būna ir taip“). Dėl to gimdoje susidarė skylė ir prasidėjo kraujavimas. Įprastai, t.y. po normalaus gimdymo, jis (kraujavimas) būna į gimdą, o man – į pilvo ertmę. Kai padarė pjūvį, pilvo ertmėje jau buvo mažiausiai 1 litras kraujo. Kadangi vos įtarus nemalonumus, nebuvo prarastos tos auksinės minutės, per kurias mano gyvybė kabojo ant plono plaukelio, ir dar labai pasisekė ir pavyko sustabdyti kraujavimą, placentą pašalino ir gimdą išsaugojo ir užsiuvo. Kitaip reikėtų ją šalinti, ir pavojus gyvybei išliktų toks pat... Atsigaunu po narkozės. Klausia, kaip jaučiuosi. Baisiai skauda pilvą ir noriu gerti. Paprašau telefono vyrui paskambinti, nes jau 8 valandos vakaro ir vyras dar nežino, kad jau turim vaiką (buvom susitarę, kad jeigu kas, paskambinsiu, nes jis rūpinosi vaikais ir užbaiginėjo darbus, tik viskas taip greitai įvyko, kad net nepranešiau). Po kiek laiko ateina gydytoja ir viską paaiškina. Visą naktį prijungta prie aparatų, nes per operaciją buvo sustreikavusi širdis. Iš pilvo kišo drenas, iš kurio bėga kraujas... Vaiką atneša tik pažiūrėti. Dukrelę pamačiau ir palaikiau tik po kelių parų, nes leido kažkokius stiprius vaistus, dėl kurių negalima maitinti. Ir kur gi maitinti, kai aš visa su vamzdeliais... Budintis personalas pasako: „Pridarėt strioko vakar“. Vėl eina gydytojai, vėl pasakoja, kaip ir kas, nes joms atrodo, kad nesuprantu tikros padėties: „Ar Jūs suprantat, ant kiek buvo rimta ir kad išgyvenot tik per stebuklą“. Išgyvenau, nes labai noriu gyvent, yra dėl ko. Dar vienas stebuklas – atsigavau labai greitai. Be jokių karščiavimų, be jokių komplikacijų. „Po tokių operacijų žmonės atsigauna labai sunkiai ir ilgai“, - vėl kažkas pasako man. Jau kitą dieną po operacijos liepia sėstis ir bandyti po kelis žingsnius vaikščioti, kad greičiau iš gimdos ir iš pilvo pasišalintų kraujas ir visi kiti nemalonūs dalykai. Veža echoskopuot. „Stebuklas, bet viskas savo vietoje, jokių skysčių papildomų nėra, gimda traukiasi labai sėkmingai“. Vakare jau pati nueinu iki tualeto, galiu truputį pasivaikščioti. Po 2 dienų, padarius eilinį kraujo tyrimą (jų darė daug), paaiškėja, kad hemoglobinas toks pat žemas, kaip ir po pirmo gimdymo. Keista, bet jaučiausi žymiai geriau, negu tada. Pasiūlo vėl piltis kraują: „Atsigausit žymiai greičiau, o ir nesugadinsit sveikatos, kol natūraliai pakils hemoglobinas“. Viską aš suprantu, bet visvien ašaroju, nes prisiminimai kaipmat sukyla. Ramina, kad dabar kraują parenka žymiai geriau, be to, iš anksto leis vaistus, sumažint rizikai, ir bus pasiruošusi reanimacinėj. Be to: „Jūs net neįsivaizduojat, kaip Dievulis Jus saugo, tikrai viskas bus gerai“. Įdomiausia, kad gydytoja prisimena tą mano pirmą nelaimingą kraujo perpylimą: „Neeilinis, labai retas atvejis, kur gi pamirši“. Sutinku iš esmės iš karto, tik truputį reik laiko išsiverkti. Po kelių valandų pila kraują, šįkart sėkmingai. Dar kelias dienas guliu, bet kasdien vis geriau jaučiuosi. Paprašau, kad atneštų dukrelę ir dar pusę paros maitinu mišinukais, o savo pieną nusitraukinėju. Ir –o laimė – pagaliau sulaukiu akimirkos, kai pati galiu ją pamaitinti. Šios akimirkos laukiau 9 mėnesius. Esu laiminga. Kaip pasakė vyras: „Įdomu, kas labiau kaifavo – vaikas ar tu“. Žinoma, aš. Kai jau priešpaskutinę dieną gulėjau, atėjo akušerė, pasiteirauti, kaip sekasi. „Tik labai prašau, daugiau negimdykite. Rizika, kad pasikartos šis atvejis, labai didelė. Dirbu beveik 20 metų, bet apie tokią patologiją ir tokią situaciją iki šiol skaičiau tik literatūroje. Net neįsivaizduojat, kaip Jums pasisekė. Esat labai stipri, auginkit 3 dukras ir džiaukitės gyvenimu“.

Stebuklas. Esu gyva. Bet visgi mintis, „kas būtų, jeigu nepasisektų“, vis mane aplanko. Tad dabar esu labai įsijautrinus ir vis paverkiu. Galėjau nepamatyti vaikų, negrįžti namo, neprisiliesti prie mylimojo. Esu pabuvojusi tarp žemės ir dangaus, bet esu gyva, esu stipri ir šias mintis išmoksiu valdyti. Štai taip. Laiminga pabaiga.

Ir esu be galo dėkinga Raudonojo kryžiaus (dabar tai Santariškių centro filialas) gydytojams ir personalui. Jau trečiąkart jie priėmė mane kaip dukrą ir rūpinosi taip, kaip šiais laikais galima tik pasvajoti. Ačiū nuoširdžiausias.

13 komentarų:

  1. Stiprybė ir ištvermė - dovana, kuri padėjo išgyventi. Sveikinu ir stipriai apkabinu :*

    AtsakytiPanaikinti
  2. Džiaugiuosi kartu su tavimi, Natalija! Tave tikrai Dievulis myli!

    AtsakytiPanaikinti
  3. Gerai, kai gerai baigiasi. Sveikatos tau :)

    AtsakytiPanaikinti
  4. O Jūs iš tiesų stipri moteris. Daug daug gyvenimo džiaugsmo ir kuo šviesesnių dienų Jums ir jūsų šeimai.

    AtsakytiPanaikinti
  5. sveikinu :) tiek išgyvenus, dabar gali viską :)

    (abu mano vaikai irgi gimė šioje ligoninėje, ir abu kartus, nors dėl skirtingų priežasčių, ne viskas "nuėjo" pagal planą. tikrai pritariu - nedarykite to namuose...)

    AtsakytiPanaikinti
  6. Tikrai jaudinanti istorija. Žaviuosi Jūsų stiprybe, optimizmu ir linkiu daug sveikatos visai šeimynai!
    Gerai, kai viskas laimingai baigiasi..

    AtsakytiPanaikinti
  7. Džiaugiuosi, kad viskas laimingai baigėsi ir nuoširdžiai sveikinu su dukrelės gimimu, linkiu sveikatos ir ko geriausios kloties.

    AtsakytiPanaikinti
  8. Natalija, o aš vis galvojau, kažkas tavyje slypi, esi lyg ir linksma, su visom kikeni, bet kažkas tokio yra... Dabar supratau, net jėgas atėmė, kai perskaičiau. Labai labai ačiū, kad pasidalinai savo patirtimi. Kaip dažnai mes kažką išgyvename, bet tai neatneša niekam naudos, nes niekam to nepasakojame (išskyrus mus pačius, žinoma). Sėkmės tau labai labai daug iš visos širdies!!!

    AtsakytiPanaikinti
  9. Ačiū už gerus žodžius :) Sakau vyrui, kad esu katė: 3 gyvenimus praradau, bet dar bent 4 liko :)Tuo labai džiaugiuosi...
    Rašyti apie tokius įvykius sudėtinga, bet norisi. Nes apie jausmus mažai kas šiandien kalba. Daugiau šnakama apie karjerą, veiklą, pasiekimus ir pan. O jausmai yra tikrasis mūsų gyvybės šaltinis. Nuo jų viskas prasideda.

    AtsakytiPanaikinti
  10. Labai džiaugiuosi už tave, tu-tikrai stipri! Šaunuolė! Didžiausios jums laimės ir sveikatos!

    AtsakytiPanaikinti
  11. Perskaicius staripsniuka tesiog suvirpejo sirdis! kaip dziugu, kad jums Dievulis dave tiek stiprybes sulaukti nuostabiu dukru! tad branginkite jas, nes del ju verta gyventi! saunuole ir padrasinate kitas susidoroti su visom gyvenimo negandom ;) stiprybes ir sekmes augant gerais zmogeliukais :)

    AtsakytiPanaikinti
  12. Net silpna pasidare beskaitant. Gerai, kad viskas gerai baigesi. Prisiminiau savo gimdymus beskaitydama :)
    Linkiu daug dziaugsmo auginant dukrytes!

    AtsakytiPanaikinti
  13. Aciu. Aciu uz palaikyma ir gerus zodzius. Ir kantrybe skaitant

    AtsakytiPanaikinti